.
![]() | Öreg rókának számítok a szakmában, több mint harminc év rutinnal a hátam mögött. Ilyen és hasonló emeléssel kapcsolatos balesetek mindig ledöbbentenek, de hálistennek a mostani esetben emberi sérülés vagy halálos tragédia nem történt, de akár történhetett volna tömegbaleset is. Azt majd a szakértők eldöntik, hogy mi okból történt a baleset, a darukezelő mennyire hibás a balesetben, mert ilyenkor mindent a gépészre lehetne fogni. Lényeges szempont, hogy az építési területnek milyen biztosítása van az anyagi kár tekintetében, mert ha a biztosító gavallér, akkor a daruzó céget és a kezelőt nem hurcolják meg annyira. |
Több okból is történhet, mégpedig százszázalékos biztonság mellett is előfordulhat külső okokra visszavezethető baleset amelyért a daru kezelő egyáltalán nem hibáztatható. Az egyik ilyen eset mikor a biztonságosnak itélt egyik kötési pont elszabadul vagy egyik kötélág szakadása végett a belengés következtében fordulhat elő dőlés. A másik ok a talpaláshoz vezethető vissza. Szemrevételezéssel a talpalás biztonságos, de előfordulhat olyan eset, hogy egy régebbi csőtörés vagy árokásás tömörítése után a betonút és az aszfaltréteg alatt süllyedéses üreg alakulhat ki, ami a felszínen nem észlelhető. Mikor a gép ráfordul a nehéz súllyal az út leszakadhat a kitámasztással együtt és ez feltétlen borúláshoz vezethet abban az esetben, ha az emelt tárgy nem a földfelszin felett van közvetlenül, hanem magasban. Volt már olyan emberi hanyagságra visszavezethető eset, mikor egy telefonaknát leaszfaltoztak és az e fölött lévő talp beszakadása miatt borult fel a technika. Ilyen esetekben a daru kezelője nem okolható. | |
|
Egy autóra dőlt egy daru a Keletinél - fotók
.
.
Összetört személygépkocsi, amelyre rádőlt egy daru a Keleti pályaudvarnál a 4-es metró Baross téri állomásának építkezésén.
.
Sokkoló képek a HÁVÉGÉ -ről