Lassíts, hamarosan KRESZ módosítás!
A KRESZ-módosítást követően több új közlekedési táblát helyeznek ki. Ilyen például a sebességmérő radarra figyelmeztető jelzés, ebből már most kihelyeztek az utakra néhányat. Az ősszel érvénybe lépő változások között szerepel, hogy a különösen balesetveszélyes helyeken, vagy ahol a növényzet miatt nehezebben lehet látni a közlekedési táblákat, azok egy nagyobb, téglalap alakú táblán helyezhetők el. A háttér sárga vagy fényvisszaverő sárga színe kiemeli a táblát a környezetből, és jobban láthatóvá teszi a jelzőtáblát. A jövőben nem hivatkozhatnak majd az autósok arra, hogy leesett a rendszámtáblájuk: a KRESZ ezentúl kimondja, hogy minden indulás előtt köteles a sofőr ellenőrizni a rendszámtábla meglétét. Azt sem fogadják el a rendőrök, ha a rendszámtáblát a szélvédő mögött helyezi el az autós.
A korábbi kormányzati tervekkel szemben kimaradt a kötelező sebességkorlátozás a zebrák előtt. A korábbi javaslatok szerint a zebrák előtt 30 kilométeres sebességkorlátozást írtak volna elő, hasonlóan a vasúti átjárókhoz. Most épp a fordítottja történik: a módosítás kiveszi a közlekedési szabályok közül a vasúti átjárókban előírt kötelező sebességkorlátozást. A jövőben újra csak fokozott óvatossággal kell a vasúti síneken áthajtani, a fénysorompó jelzéseit természetesen figyelembe kell venni. A gyalogosok viszont a gyalogos-átkelőhelyen nem léphetnek váratlanul, közvetlenül a közeledő jármű elé. Legalizálják a szabálytalankodó traffipaxos rendőrautókat: számos rendőrt eddig sem zavart, ha a parkolni tilos tábla hatálya alól mérte a forgalmat, de a KRESZ ezt a jövőben megengedné.
A KRESZ definiálja a mopedautó és a quad fogalmát októbertől. A közlekedési tárca pluszjogosítványt ad a polgárőröknek, ezzel némileg tehermentesítik a rendőröket. A rossz helyen parkoló járművek elszállítására jogosult szerveket soroló részbe bekerült egy új szereplő, a közterület-felügyelet. A legtöbb friss KRESZ-módosítás a biciklisek védelmében született: pontosították a sebességkorlátozásukat (kerékpárúton 30-cal, gyalog- és kerékpárúton 20-szal tekerhetnek), feloldották a jobbra tartási kötelezettségüket, és a módosítások után már nem kell kötelezően a kerékpárutat használniuk. A járművezetőknek fokozottan ügyelniük kell az úttesten a tömegközlekedési járművek megállóhelyei közelében.